Cat de frivol …

https://oalexa.files.wordpress.com/2010/07/eliade.jpg?w=150

Cat de frivol …

Am avut un uikend fabulous cu placer simple.

Cat de frivol … sa lenevesti la soare si sa citesti jurnalul lui Eliade (frivol. dar mai putin ultima parte)

Mircea Eliade, Jurnal 1970-1985

“Je vais vous dire un grand secret, mon cher.N’attendez pas le jugemont dernier. Il a lieu tous le jours” (A Camus – La Choute, p 129)

“Teilhard scrie undeva: Il suffit, pour la verite, d’apparaitre une seule fois, dans un seul esprit, pour que rien ne puisse, jamais plus, l’empecher de tout envahir et de tout enflammer.” Sa fie adevarat? Mi se pare o viziune “chimica a Adevarului.”

  • E de ajuns ca adevarul sa apara o singura data intr-o singura minte, pentru ca nimic sa nu-l mai poata impiedica sa cuprinda sis a inflacareze totul.

“Detaliu: de comunicat lui Cioran.

In Massalia, stravechiul oras grecesc pe ruinele caruia s-a inaltat Marsilia, cine vroia sa se sinucida trebuia sa ceara autorizatia senatului, aratand motivele care l-au silit sa recurga la acest gest. Daca motivele erau socotite justificate, I se dadeagratuit cantitatea de Cucuta necesara.”

“Seara cu Ioan Culianu si Marghescu, la maiorul Bumbacescu. Cina pregatita de Eglantina D. Era si un professor universitar din Ardeal cu sotia Si copilul. Cand l-am intrebat: in ce spera romanii? N-au vrut sa-mi raspunda. Mi-aratat baiatul si mi-a spus: Singura mea speranta este ca el, cand va avea varsta noastra, va sti in ce poate spera…”

Lasă un răspuns

