binele meu versus binele tuturor

 

Pe mine ma sperie in discutiile pe care le am cu cei din jurul meu pe subiectul meu “binele meu versus binele tuturor intr-o situatie de criza globala” – concluzia cea mai la indemana pare “evident ca pt supravietuire trebuie sa supravietuiesc eu inainte de a ma pune la un loc cu ceilalti” – si nu ma dezic total de acest raspuns, caci e in firea naturii sa vrei sa supravietuiesti. Insa eu ma intreb cat e de moral / just acest lucru: sa vrei sa supravietuiesti cu orice pret, si sa asisti sau sa stii ca cei din jur pier cand tu ai putea sa imparti din putinul tau ca sa il ajuti pe cel de langa tine, chiar si pt un timp scurt. Mi-am pus problema daca eu as fi in stare sa sacrific de la mine pt ceilalti – si daca e sa fiu sincera cu mine insami – inclin f mult sa ma protejez pe mine, desi undeva in adancul inimii mele nu m-as simti deloc impacata cu aceasta alegere.

Persoana cu care am avut dialogul m-a intrebat: “Bun, dar intr-o situatie de criza nu gandesti asa, intri pur si simplu in starea de criza si decizie imediata, nu iei hotarari nobile spre binele celorlalti…” si la acesta reactie mi-a venit in inima raspunsul: “ e adevarat, si tocmai de aceea trebuie sa cugetam la acestea inainte de a ajunge in acea situatie de criza radicala, altfel cum ai putea fi pregatit sufleteste sa faci ceea ce just, si omenos? Simt ca trebui sa invatam sa ne exersam aceste calitati pt a nu ne prinde total negregatiti, egoisti si injvrabiti un asemenea scenariu catrastofal, ce pare f departe, dar isi arata déjà semnele…

“ne nastem ca sa devenim umani” – autor necunoscut…
 
*
*
*
Lasă un răspuns

