Despre iertare

Despre iertare:

Cand vad un om care face o greseala pe care am observat ca o fac si eu cateodata, il iert, ca sa ma pot ierta si pe mine. Il iert pt ca inteleg de unde vine, il inteleg prin propria experienta ca vine dintr-o zona unde exista o suferinta, care se manifesta in acel mod pe care eu il pot cataloga drept “greseala”.

 

Stadiile iertarii – simplificat, asa cum am experimentat pe propria piele:

Observa

Accepta

Iarta

 

Nu e vorba de a corecta greseli, e vorba sa le observi mai intai , sa constientizezi tot procesul.

 

Observa

cum se intampla, ce le genereaza, cum ma simt eu in acel moment?

 

Accepta

Invata  sa le accepti ca se intampla (si atunci chiar si o greseala daca era menita sa se intample – mai poate fi privita doar ca o greseala?!) suntem oameni , suntem imperfecti si se intampla sa facem si ceea ce nu e indicat / benefic. Conteaza doar sa ne privim in acel moment, sa ingaduim sa se intample ce e de intamplat, sa invatam din greseala fara a cauta vina, aducand intelegere din mai multe unghiuri asupra acelei intamplari deranjante

 

Iarta

Exemplu – il iert pe Popescu ca vorbeste pe un ton iritat / superior cu cineva / cu mine  – pt ca am observat ca si eu in unele momente cand ma deranjeaza ceva si sunt emotionala imi schimb tonul vocii, si felul cum vorbesc, ce cuvinte folosesc.

Il iert pe Popescu pt tonul cu care vorbeste, si il ascult, ii ascult mesajul dincolo de simpatii / antipatii.

 

Citat (nu mai stiu sursa)

Dincolo de prejudecati e un camp intins, ne dam intalnire acolo ca sa purtam un dialog.

2 gânduri despre &8222;Despre iertare&8221;

Lasă un răspuns

