Paradox

Asta apropos de situatiile paradox pe care le tot intalnesc in viata:

Socrate

… şi care cãutau mereu contradicţile existente, învãţând pe discipoli cum sã poatã susţine cu succes ambele aspecte ale unei problem ….

Socrate propunea  o întoarcere a omului spre cunoaşterea de sine, filosoful atenian credea cã fiecare are posibilitatea de a cunoaşte adevãrul, important fiind sã-şi aminteascã[11] adevãrurile cu care noi ne-am nãscut, iar el neavând decât rolul unei moaşe care ajutã la naşterea spiritualã a discipolului.

Giovanni Papini va considera cã este un chin „blestemat” faptul cã suntem înzestraţi cu conştiinţã şi cã este aproape imposibil sã ne cunoaştem pe noi înşine: „Nu ştiu câţi oameni cunosc chinul blestemat de a nu se regãsi pe ei înşişi, grecii cu al lor <<cunoaşte-te pe tine însuţi>> şi Ibsen cu <<fi tu însãţi>> mã iritã într-un chip de necrezut. Cum sã fac sã mã cunosc pe mine însumi, dacã nu sunt în stare sã mã regãsesc(…) dacã nu ştiu care e sâmburele ireductibil, rãmãşiţa ultimã a personalitãţii mele ?

Cât  despre aceia care vin sã stea în preajma mea, la început, îmi par neînvãţaţi, unii chiar de-a binelea; cu toţii însã, stând împreunã mai mult  cu mine şi cu ajutorul pe care Divinitatea îl dã cui vrea ea, este de mirare cât de mult înainteazã, dupã cum li se pare şi  lor înşile, ca şi celorlalţi” 

http://danielbilba.wordpress.com/2010/01/14/despre-cunoasterea-sinelui-la-socrate/

jung

impacarea contrariilor –-Misterium Coniunctionis – Ideea de baza, pe care o ilustreaza acolo nenea asta destept este ca si in alchimie si in psihicul uman, lupta cea mai importanta se poarta pentru unificarea si impacarea contrariilor. Masculin-feminin, activitate-pasivitate, soare-luna, cald-rece, umed-uscat, anima-animus, lumina-intuneric, constiinta-umbra.––http://afreuda.wordpress.com/2009/07/07/misterium-coniunctionis-c-g-jung/

contrariile nu doar se atrag – ci se completeaza (ying & yang) – impacarea acestor contrarii

http://www.scritube.com/sociologie/filozofie/Freud-Jung-Wittgenstein12372224.php

A rezolva problema „reconcilierii contrariilor” a constituit o sarcina anevoioasa care a obosit spiritele înca din Antichitate. Un om este capabil si de fapte incredibile, cu conditia ca acestea sa aiba un sens pentru el

http://www.scritube.com/sociologie/filozofie/Freud-Jung-Wittgenstein12372224.php

http://www.carl-jung.info/jung_religie.html

Experienţa religioasă la Jung este, deci, legată de Sine şi de experienţa individuală a Sinelui în manifestarea sa psihologică. Transcendentalul devine astfel personal şi psihic. Jung atrage tot timpul atenţia asupra trăirii lui Dumnezeu ca experienţa unificatoare a unirii contrariilor – o experienţa concretă, aici-şi acum – şi nu ca o profesiune de credinţă: „crede şi nu cerceta”.

***

***

*

Problema contine si Solutia (doar ca nu o vedem tot timpul sau nu ne este dat sa vedem inca de la bun inceput)

*

Lumina e pusa in valoare de intuneric

*

Poti cunoaste o situatie mai bine construind scenariul maxim pozitiv si cel maxim negativ – ambele iti vor revela suma posibilitatilor acelei situatii partial cunoscute – si cu toate astea lasa o portita deschisa pt o noua si  neprevazuta posibilitate

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s