Mă ştiu! ~ Aron Cotrus

neastâmpărat sunt ca argintul viu…
Nu m-am născut să număr stelele pe cer
Şi nici, stingher,
Aurului să-i slujesc – argat neghiob –
Şi râuri pământeşti să-i cer…
Nici să subjug,
Nici să fiu rob…

Eu m-am născut să dărui, să mă dărui
Oricând şi-orişicui…
Să mă clădesc citind, să mă izbesc şi să mă nărui…
S-aduc în casă-mi zarea, să-nalţ pământu-n cer,
Să dau, şi niciodată-napoi să nu mai cer…

Pământul ţării mele cu viforele lui,
Cu munţii pân`la ceruri, cu nourii-i haihui,
Mi-a dăruit un suflet pe care-l dau oricui
Ca pe o poamă grea
C-un gust ce-n lumea-ntreagă îl are numai ea…
O poamă pârguită abia,
În ţara mea
De arşiţă şi nea…

Din noaptea-mi mută, aspră aşa cum alta nu-i,
Din casa mea pe care-naintea nimănui
N-o-nchid şi n-o încui,
Întind o mână albă, de frate, orişicui,
Căci m-am născut să dărui, să mă dărui
Oricând şi-orişicui;
Să-mi fac o sfântă lege din risipă,
Să mă clădesc cântând, cu fiecare clipă,
Cu fiecare clipă să mă nărui…

Lasă un răspuns

