Osho, despre nevoia de a impartasi experientele interioare, despre umilinta, aroganta…(II)

http://oshojoy.ro/osho-despre-nevoia-de-a-impartasi-experientele-interioare-despre-umilinta-aroganta-ii/

 

Unul dintre cei mai celebri misionari din ambele parti ale lumii, Est si Vest, a fost Stanley Jones. El obisnuia sa traiasca sase luni in Est – avea un ashram (asezamant spiritual – n.tr.) frumos in Himalaya– si timp de sase luni traia in Vest. Am intalnit multi misionari, dar calibrul pe care il avea acest Stanley Jones nu il mai avea nimeni. Era un geniu. Dar chiar si un geniu nu poate pune viata in cuvinte care nu sunt experienta sa.

I-am spus…pentru ca el statea foarte aproape de locul in care eram profesor la universitate, si incet, incet am devenit foarte apropiati. Era un om sincer. Am spus: ”Este o diferenta – poate ca o accepti, poate ca nu. Acestea sunt aceleasi cuvinte rostite de Isus, pe care le spui in fiecare zi in predici, dar ceva lipseste. Ele suna la fel; sunt exact aceleasi cuvinte. Și poate ca le pronunti mai bine ca Isus. El era needucat, tu esti un geniu.” – si era unul dintre cei mai buni vorbitori – iar Isus nu are nici o calitate din punct de vedere al artei oratoriei. Dar cuvintele sale aveau o viata, cuvintele sale aveau aripi; ele ajungeau la voi ca fiinte vii, nu doar ca niste cadavre. Nu doar niste pasari moarte, impaiate, care par a fi vii.
A ramas tacut pentru un moment si a spus: Poate ca ai dreptate. Orice spun vine din educatia mea, din eruditia mea, din invatarea mea de-a lungul vietii. Ce spunea Isus nu era ceva invatat; el nu s-a dus niciodata la nici o scoala. Ce spunea era experienta sa; cuvintele sale veneau dintr-o sursa vie.
 
 Diferenta este ca Isus vorbea din experienta, iar acesti oameni vorbesc doar prin prisma educatiei lor. Pentru Isus, era viata sa. Pentru acesti misionari, este salariul lor; este modul in care isi castiga painea, nu este viata lor.
6 gânduri despre &8222;Osho, despre nevoia de a impartasi experientele interioare, despre umilinta, aroganta…(II)&8221;

  1. Invaturile lui Osho prezinta influente oculte ale fortelor ce se opun in mod intelept evolutiei si au un scop opus invataturii antroposofice.

    1. iar acest blog este un spatiu deschis, asa cum imi e si firea, nu ma pot pronunta despre Osho sau invataturile sale – insa pot recunoaste cu ce elemente din articol rezonez, si daca un adevar e spus pe jumate sau vine dintr-o sursa incerta – eu imi pot dezvolta un for interior, un filtru prin care sa trec informatia, de mine depinde cat si cum privesc… restul consideratiilor te privesc draga OM 🙂

    2. In tinerete, ca si tine dupa cate observ, am rezonat cu invataturile lui Osho, dar viata e o continua evolutie. Fragmentul si ideile cuprinse in acest scurt articol nu sunt nici pe departe reprezentative pentru Osho, care ca orice om dealtfel, a avut intr-adevar o viata ce nu poate fi surprinsa in cateva cuvinte.

      Pentru ca vad ca esti interesata de antroposofie, Osho a fost un instrument al anumitor forte oculte in care s-au manifestat influente luciferice si ahrimanice, si nu a facut altceva decat sa pregateasca sosirea, manifestarea pe pamant a fortei numita Ahriman de catre Rudolf Steiner. Despre sosirea lui Ahriman poti citi in acest eseu: http://www.lubomir.name/The_Advent_of_Ahriman.pdf

      Ahriman este forta ce actioneaza in numele unei alte forte superioare, pe care Steiner o numeste Sorath, ce este intalnita sub diferite nume in cadrul invataturilor ezoterice de-a lungul timpului, cea mai simpla fiind cea de „Soarele negru”, forta care, printre altele, conduce in mod Intelept oranduit evolutia in cadrul sistemului solar pe calea suferintei. Sorath este Demonul Solar, Logosul Solar Negativ ce se opune lui Christos, Logosul Solar Pozitiv, pentru ca totul urmeaza negandita Intelepciune a Unului de la care am plecat si la care ne vom intoarce in Eternitate.

  2. iti multumesc de completari, sunt binevenite (imi sunt cunoscute lucrurile de mai sus – insa nu stiu nimic despre partea cu Osho si fortele adverse – unde as putea afla ceva despre asta? – intradevar in unele videos cu osho – vorbeste intr-un mod inteligent si „convingator” despre religii spiritualitate dar am surprins niste nuate mai subtile care mergeau in zone care nu erau ok din punctul meu de vedere.

    Antroposofia este o parte majora din viata mea acum, si in acelasi timp ma uit si in alte zone (de curiozitate, ca exercitiu de cunoastere – totusi nu ma infrupt din toate pt ca ar duce la indigestie :).

    Cu ce anume am rezonat la acest articol – cu subiectul urmator: a vorbi din experienta din trairea personala (cu o anumita sfiala, intelegere pt partile pe care nu le poti intelege cunoaste total sau te poti afla intr-o confuzie de moment, de ce nu,..) vs. a vorbi din lecturi / citate si a face apel la un continut intelectual foarte ok dar lipsit de viata – cu alte cuvinte a vorbi din inima si intelectual fara inflorituri vs. a vorbi dintr-o cunoastere lipsita de caldura inimii.

    citesc din cand in cand osho, cand imi apare in cale 🙂 … si inafara de antroposofie mai am multe alte lecturi… imi ascult sufletul

    iti multumesc inca o data de completari

  3. in acelasi timp mi-a ramas in suflet o impresie (datorita studiului asupra dramelor mister ale lui R STEINER) – daca pot sa redau asa cum am retinut: Lucifer si Ahriman pot reda adevaruri distorsionate: fie pe jumate, fie deturnat sensul la un moment dat – cum as putea sa fac o alegere sau sa triez sa navighez prin informatii daca nu ma uit la ceea ce imi atrage atentia – e ca a alege graul de neghina (nu am pretentia ca inteleg toate, sau ca am o acuratete in a descurca firele – insa in mod sigur pot afirma ca sunt in proces de cunoastere si devenire, si nu dau la o parte nimic din ce-mi iese in cale si imi vorbeste intr-un fel sau altul –- fiecare moment e o alegere

  4. Privind influentele oculte ce au actionat asupra lui Osho, pe internet nu o sa gasesti decat cateva indicii pe alocuri, cu exceptia unui site, al unui fost colaborator apropiat al lui Osho, care a evidentiat la acest link – http://oshosearch.net/Convert/Mahasattva_Veeren_Speaks_Full.html – ceva mai multe aspecte in acest sens. In rest o sa gasesti doar aspecte evidentiate de simpatiile celor care rezoneaza cu invataturile sale, care evident ca sunt lipsite de obiectivitatea atat de necesara.

    Stiu foarte bine din propria experienta in ce mod ai rezonat cu invatatura lui Osho, asemenea idei ca cele cuprinse in acest articol reprezinta oarecum parte a adevarului necesara pentru a accepta minciuna din restul invataturii sale.

    Distorsionarea adevarului prin intermediul influentelor luciferice si ahrimanice este un aspect care poate parea la o privire superificiala un aspect negativ, dar la o analiza mai profunda va rezulta ca este un aspect necesar, in asa cum ai surprins si tu foarte bine, „procesul de cunoastere si devenire” al fiintei umane. Entitatile luciferice si ahrimanice isi au locul lor Intelept stabilit in creatie, ca dealtfel si alte entitati spirituale superioare, prin a caror proprie evolutie evolueaza si omul la randul sau.

    Privind antroposofia, din experienta, iti pot spune ca esti pe drumul adevarului.

Lasă un răspuns

