comunicarea in scris da batai de cap

comunicarea in scris da batai de cap – ne intelegem gresit de atatea ori – si tot de atatea credem ca noi detinem bucata cea mai mare de adevar – dar cine spune ca tre sa rupem pisica in doua? – am uitat sa construim punti peste neintelegeri – ii judecam pe ceilalti din presupuneri si ne credem povestile – cum te-ai simti tu fata de subiectul x fara povestea pe care o tesi in jurul intamplarii? Intrebare a la Katie Byron (recunoscatoare pt descatusarea mintii de prejudecati ))

decat sa am dreptate – mai bine liniste – mai bine seninatate – in ce mod pot accepta ceea ce vine spre mine si pare de neacceptat – intotdeauna e o cale, fie ea cat de stramta …

……………………

test de comunicare –  cand sunteti relaxati cat de cat:

luati un mail care va produs ceva nelamuriri si cititi-l in 2 ipostaze:

  1. Una in care va irita toate cele, sau va nemultumeste ceva, sau va zgarie ceva din mail

… si

  1. Acelasi mail cititi-l cu o dispozitie impaciuitoare, ca si cum nu v-ar putea afecta in nici un fel ce scrie acolo – ca si cum i se adreseaza altcuiva, ca si cum il citesti fresh si tot ce scrie acolo are logica sa si sta bine-mersi in picioare…

vedeti vreo diferenta?! Mie mi s-a intamplat de n ori acelasi mail sa il citesc si sa inteleg chestii diferite din mail (atat timp cat nu pot verifica obiectiv vorbele – aleg varianta cea mai asezata si senina…

 

……………………

Comunicarea in scris:

 

Exemplu 1:

Transmitator: intentie clara, mesaj scurt si la obiect

Destinatar: intelege ce vrea, cum vrea, pe sarite, eventual peste 1-2 saptamani se va plange ca nu a primit mailul tau, sau ca i-ai dat info partial gresita etc – simplu ii dai forward la ultimul mail trimis

 

 

Exemplu 2:

Transmitator: intentie clara, mesaj clar dar cu mici insertii de frustrari sau mesaje subliminale

Destinatar: intelege ce vrea, cum vrea, pe sarite, e mai degraba afectat de substratul pe care il ghiceste decat de mesajul ca atare (caruia aparent, detasat, nu ai avea ce sa ii obiectezi)

Comentariu: ambele parti au de pierdut caci nu se comunica deschis si igienic: uite chestiunea a.b.c., si ma deranjeaza d.e.f., cum rezolvam x.y.z.? Have a nice day today :)))

 

Exemplu 3:

Transmitator: intentie clara dar transpusa in mesaj total aiurea

Destinatar: reactie de tip 1 – se enerveaza / nu intelege ce vrea sa spuna transmitatorul, il face in toate felurile… / reactie de tip2: oare ce a vrut sa spuna? Il intreb sa clarific – si de aici poate decurge un lant de mailuri (depinde cum se situeaza cei 2 in aceasta poveste – vor sa o clarifice sau sa paseze mingea de la unu la altul – daca e pasat de mingi devine din ce in ce mai iritant si neplacut

 

Exemplu 4:

Transmitator: intentie clara, mesaj scurt si la obiect (detalii doar daca e nevoie si la cerere)

Destinatar: intelege ce e scris, fara alte presupuneri, are un istoric al situatiei, si daca lipseste o informatie mai intai o verifica sau intreaba direct si politicos.

Am tot respectul pentru cei ce stiu a comunica in scris – si putini o fac din cei ce i-am intalnit pana acum (eu nu sunt unul dintre ei caci am multe scapari si traiesc in secolul vitezei – insa observatia mult aduce

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s